abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Anzeigen  nur  | Stattdessen suchen nach 
Meintest du: 


Internet problemen sinds aansluiting op ODIDO netwerk

Beste allen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds ik ben overgestapt van provider (KPN naar Odido Nederland) doet mijn controller 1 het niet meer.

Het onderste lampje blijft rood knipperen.

Omdat ik dacht dat het aan de controller lag heb ik de controller 2 aangeschaft, echter het zelfde probleem.

Wie kan mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Dennis

12 ANTWORTEN 12

Maurice
CEO of the Homies

Does this only affect remote access? Can you still use the Smart Home App when your phone is  connected to your home Wifi? Did you keep your router when switching providers or did you get a new one?

Privater Endanwender, kein Bosch-Mitarbeiter.

hallo,

Ja ik ben van provider (incl. modem) gewisseld.

Ik heb de bosch thermostaat+camera app (werkend op wifi) en geen problemen mee.

Echter is de controller verbonden via een vaste internet kabel.

Ik denk dat daar ergens het probleem ook moet liggen.

De instellingen staan op IPv4

Ik kan ook niet inloggen in de bosch smart home app.. Kan namelijk niet contacten met de controller.

Ik heb de app verwijderd en opnieuw ingesteld. Ik krijg telkens de melding:

' kan geen verbinding maken, controleer het stroom en netwerk' 

Dit ik gek want alles doet het op wifi en mijn Phillips hue (ook op internetkabel) werkt. 

Do you have this router?

https://help.calex.eu/hc/nl/articles/14344445404189-Mogelijk-compatibiliteitsproblemen-ODIDO-Zyxel-W...

Privater Endanwender, kein Bosch-Mitarbeiter.

OMG! Yess.☹️

Heeft u een alternatief router/modum (glasvezel) combinatie die word aangeraden voor de bosch smart home? Woon wel in Nederland?

Pretty much any router should work. This one seems... special. Most users of this community live in Duitsland, so do I. Many people here would probably recommend a Fritzbox:

https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/fritzbox-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-van-odid...

Privater Endanwender, kein Bosch-Mitarbeiter.

Ik heb de internetlinks van het probleem naar de community van ODIDO gestuurd. Zei vroegen mij in het logboek te kijken naar:' dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses' ODIDO gaf aan dit dmv een firmupdate verholpen zal zijn. Ik wacht af. Als ik meer weet zal ik het hier posten.

Smart home controller 2 is weer werkend!! 😁. Voor alle die-hard Bosche smart home fans die in ODIDO NL het zelfde probleem ervaren?? Het probleem was de firmware B8 (bevatte een BUG), deze is door ODIDO geüpdatet naar B10. Nu alles even toevoegen and-im-on-track-again!! (nu hopen dat het zo blijft, haha 🤞)

 

Ik had wel nog een andere vraag, hopelijk in deze topic? Ik heb interesse in een radiostick omdat ik anders op mijn controller 2 mijn 6 rookmelders niet kan verbinden? Kunt u mij aangeven waar ik deze kan bestellen?

You only need the radio stick if you have first generation smoke detectors. This is the purchasing process from the FAQ:

 

Log in via je klantenaccount op www.bosch-smarthome.com.

Hiervoor hebt u uw Bosch SingleKey ID nodig.

Als je nog geen toegang hebt, kun je je eenvoudig opnieuw registreren.

Selecteer in je profiel het item "Probleem met bestelling of item".

Selecteer de optie:

"Ik heb een Bosch Smart Home controller en wil overstappen op een Bosch Smart Home controller II".

De volgende procedure leidt je door het aankoopproces

Privater Endanwender, kein Bosch-Mitarbeiter.

Ja ik heb die rookmelder 6x, Een beetje duur en onnodig om te verwisselen met versie 2. Ik heb de stappen gevolgd en besteld. FIJN! kreeg wel na bevestigen een foutmelding op de site, maar ook een bestelbevestiging via de mail. Ik wacht af. 

Dank voor jullie tijd en informatie, gisteren de radiostick ontvangen en alles werkt op de controller 2 als een trein. Ik ben ready om mijn bosch smart home uit te breiden! 




Rechtswidrigen Inhalt melden